Küldetésnyilatkozat
Czina Sándor Tagintézmény
könyvtára
T |
agintézményünk könyvtára az átlagos képességű, szociális hátterű, motiváltságú és haladási tempójú gyermekek nevelésének, oktatásának kíván eszközeként szolgálni az átlagos személyi és tárgyi feltételekkel rendelkező iskolánkban.
Meghatározónak tartjuk a taníthatóságot, életközeliséget, gyermekközpontúságot, és a tanulók cselekedtetésének érvényesítését.
A könyvtári állomány összetételével, szolgáltatásainkkal a kezdő szakaszban a zömmel átlagos adottságú tanulók jó indíttatást kapnak ahhoz, hogy a későbbiek során ne legyenek gondjaik az önálló ismeretszerzésben.
A kulcskompetenciák fejlesztésével, az Integrációs Pedagógiai Rendszer alkalmazásával, könyvtárunk állományával, szolgáltatásaival igyekszünk kompenzálni az eltérő szociális háttérből, a tanulási-, beilleszkedési- és magatartási nehézségből vagy zavarból, illetve mentális problémából adódó hiányosságokat, kiemelt figyelmet fordítva a halmozottan hátrányos helyzetű, roma származású és a sajátos nevelési igényű tanulóinkra; ugyanakkor fokozottan segítjük a tehetséggondozást is.